torsdag 21. juni 2012

Salsanight på Rossabø Ungdomshus

På tirsdag var min bestevenninne Hilde og meg på salsanight. Herlighet sååå gøy det var!!! Vi er begge veldig glad i å danse, og Hilde ble "frelst"på salsamusikk og dans da hun bodde i Spania. Hun har forresten også bodd i Argentina, så hun har vel litt spanskt blod i årene:)
Jeg har lenge vært med i gruppa" Salsa i Haugesund" på facebook. Dette er en åpen gruppe, hvor det legges ut info om kurser, dansearrangementer osv. Jeg har flere ganger tenkt på at jeg bør gå på et treff, for å få danset med noen som kan dette. Som instruktør i Zumba(har forresten også gått på ulike småkurs), så er jeg jo mildt sagt overbegeistret for latinamerikanske rytmer og kan grunntrinna på de fleste dansene. MEN, har sjeldent danst med partner. Har desverre en mann som ikke har litt interesse for dette en gang..
Vi hadde det såå utrolig gøy og timene føyk av gårde. Det var ca 5-6 menn der og rundt 15 damer. Alle damene ble snurret rundt på omgang av de super flinke mannfolka. Jeg var helt overvelmet over hvor gode de var.

Hilde danser bachata


Judith og Torgeir

Så hyggelige folk, som var mer opptatt av å føle musikken og dansen, enn at det skulle være teknisk rett. Det viktigste er trossalt å finne din stil og bare la kroppen bevege seg til de herlige rytmene.
Hilde var i ekstase, da det var 3 spajoler der. Hun prater jo flytende spansk, så hun fikk stimulert de spanske genene kan du si!


En liten snutt av Hilde som danser salsa, se så flink hun er!!


På vei hjem gikk skravla på oss kan du si...Vi var i ekstase og bestemte oss for å delta på neste treff i august. Konklusjonen må være; finn en aktivitet som du liker og prioriter det! Dansing, turgåing, treningssenter, fotball, håndball, orientering,bedriftsidrett, friluftsliv e.l. Bruk kroppen på en positiv måte, og kjenn at det gir deg noe, både fysiskt og mentalt!

Malin:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar